Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Internet segt som sirap..

Av Sanna - 7 april 2010 05:48


Hi-Hostel har inte det snabbaste internet i världen, kan vi konstatera!

Inne på andra kvällen på vårt hostel som vi bor på sen vi lämnade tillbaka Mikes säng, hus och hund..måste vara tomt där utan oss nu, stackrarna! :P


Idag tog vi ett moget beslut o skaffade ett Safeway kort. (Ica-kort)

Handlade våra nudlar och grönsaker. Och inte fasen blev det billigare för det!



Påsken firade vi med en utgång på fredagen, en cowboybar hamnade vi på efter att ha ätit oss vrålmätta på grekisk mat! Firade en vän till Mike som fyllde år, vi fick hänga med som bihang :) Lördagen blev sängliggande framför 15 filmer ungefär, 5 personer och en jättehund samsades om samma lilla soffa! Söndagen blev det påskmat.. skinka, potatismos, vitlöksbröd, pumpapaj och massa annat. (För de andra då, jag tålde ju ingenting) Stackars, stackars Sanna..:)


Annars då?..

Vart på Imax bio och sett Dragon. Mysig film! Om Sandra läser detta borde du se den, kommer påminna en del om Stitch ;)


Vattenpark inne på West Edmonton Mall. Jisses! En viss röd rutschkana höll på att ge mig hjärtslag, den var sååå brant..rätt ner bara! Jag o Nelly stod brevid varandra och paniken växte, men vi slängde oss ner samtidigt och hoppades på det bästa. Det var dock ingen vacker syn när jag for ner därifrån..


Skräckslagen och skrikandes, ingen kroppskontroll så benen spretade åt varsitt håll samtidigt som min bikiniöverdels ena sida fungerade som en piratlapp för ena ögat..Graciöst var kommentarerna på det! Men kul hade vi verkligen och favoriten för oss båda blev toa-spolnings-kanan! Ni kan ju tänka er själva om ni vore skiten man spolade ner :D


På fredag ska vi till Red Deer igen. Hurra? Nej, det är huvudstaden för bönder och Amishfolket. Addera det med att det är en Sexmässa :) Kan gå hur som helst, men kul blir det hoppas vi! :)


Har kalkylerat och gjort en liten ekonomisk översikt, eftersom vi inte fått jobba så mycket har vi ju halkat efter en del..så, om vi ska klara avbetalningen på resan plus resepengarna måste vi tjäna minst 5300 kr per mässa, varje helg tills vi åker vidare. Då är det inte inräknat vad vi ska leva på under tiden, inte heller utgifter hemifrån. De där underbara CSN räkningarna som vi alla älskar till exempel ;) Ja..så ser det ut för tillfället! Inte för att man blir klokare av den vetskapen men..!


Nu ska jag fortsätta äta min mintchoklad och popcorn, ligger i sofforna i "uppehållsrummet" med varsin bok o myser!


Haapp..Det var nog allt från mig för denna gången!


Ciao! :)

 
 
Andrea

Andrea

7 april 2010 19:12

Men va fasen! Min kommentar sen i morse kom inte med!! Skräp! Jag skrev iaf typ att hahahahahaha Sanna! Du har gjort min dag! Piratlapp var det ja! Haha! Skrattar så jag gråter, nästan! Synd att det inte funkar som det var sagt med pengar och jobb. Jag hoppas att det löser sig för er. Vad gör ni annars??

Nu har vi varit i Karlstad och köpt en prinsesstårta till Matilda. Hon blev nöjd med den, men önskar sig prinsessopppa till middag, vad nu det är ;)

I morgon är det även nätverksmöte på Samandas skola, ca 30 pers beräknas komma. Det ska bli sanslöst spännande att se vad som händer efter det!

Ha det så gott min käraste syster!
Puss o Kram!

http://www.nogg.se/MandaochMamma

 
Ingen bild

Sanna

8 april 2010 05:57

Hehe, ja elegant var det inte iaf ;)
Jadu Andrea, i så fall kan det nog hända att du inte får hem din syster på ett tag..vi stannar längre tills vi tjänat pengar, åker till sydamerika efter sommaren..Eller nåt sånt! Vi vet ingenting än, håller på och tar reda på hur vi kan gå till väga, så ännu kan jag inte säga hur det blir!

Namen, lilla skruttan! Haha, en soppa alltså? Släng i rosa karamellfärg och hjärt-pasta kanske? :D

Oj, så många? Bra att det händer något! Hör av dig med nyheter om vad som blev sagt!!

Tänker på er!

 
Andrea

Andrea

8 april 2010 17:25

Oj då lilla du! Borta så länge. Ja men bara du kommer hem så får du va borta så länge du vill, nästan ;)

Mötet gick bra, det blir svårt att dra allt som sagts, men jag hoppas att detta var ett uppvaknande för de olika grupper som ska göra olika planer, som sen ska vävas ihop till en enda plan. vi får väl se hur det går, nästa möte är inbokat på min födelsedag...hmm. De inbillar sig att jag ska bjuda på tårta, men det ska vi allt bli två (eller flera) om :)

Nu sitter barana o tittar på Nils Karlsson Pyssling, den fick hon av KarroLinus. Jag ska försöka fixa till lite middag.

Ha det gott bästa du! Hörs snart igen.
Puss o kram!

http://www.nogg.se/MandaochMamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 5 maj 2010 00:06

Yes, nu är vi snart på väg hemåt! Läser om askmolnen och all skit, blir ju nervös. Flygpanik! Menmen, dör vi så dör vi ;) Sitter på flygplatsen just nu och väntar den sista timman innan avfärd! Happ. Så det senaste då..har festat loss i Calga...

Av Sanna - 26 april 2010 04:56

  Hahaaa..jag överträffade mig själv med felsägningar idag! Jobbar ju med en ny produkt, Ever-light.   Under demonstrationen fick jag ur mig : Just place the DICK in the HOLE... Fick stirrande blickar tillbaka..Eehhm..eehm..The WICK! För...

Av Sanna - 24 april 2010 05:25

Tillbaka i Calgary hos grymmaste mannen i Kanada! Talar såklart om Ron, Rockin Ronnie..the man. :) Här har vi det sååå bra! Ett home away from home.   Regnade för första gången sen vi kom hit igår, det ni! Hört att Sverige fått snö, det går i...

Av Sanna - 19 april 2010 09:00

Hallå där hemma!   En lägesrapport sen sist:   Här händer det grejer minsann! Förra veckan bestämde vi att vi stannar här i Kanada 3-4 månader extra och sen vidare till Sydamerika i 2 månader, komma hem lagom innan jul! Men i torsdags vändes ...

Av Sanna - 12 april 2010 02:29

Sexmässan avklarad! =)   Där satt vi.. bland både manliga och kvinnliga strippor, kroppsmålade människor, män i lack och läder osv.. ni fattar poängen :) Damerna var rejäla, de höll sina män under kontroll med hjälp av ett halsband med kedja till...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards