Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Nyaste nytt!

Av Sanna - 19 april 2010 09:00

Hallå där hemma!


En lägesrapport sen sist:


Här händer det grejer minsann! Förra veckan bestämde vi att vi stannar här i Kanada 3-4 månader extra och sen vidare till Sydamerika i 2 månader, komma hem lagom innan jul! Men i torsdags vändes allt upp och ner, för att göra en lång historia kort. Alla människor i Kanada har inte alla hästar i hagen om man säger så. Tomten ho-ho-ar men ingen är där.. (den sista kom jag på själv i denna stund) :D


Så..efter ett litet gråtkalas tog vi tag i våra liv och försökte ordna en hemresa inom kort. Resebolaget är jättesvårt att få svar ifrån vad som gäller med alla avbokningar o all skit, och vid det laget hade den omtalade vulkanen fått sitt utbrott så nu kommer vi inte hem! Ett alternativ är att ta oss till Spanien och vidare på fyra hjul. Kan inte påstå att det inte vore ganska skönt med lite drinkar på the la playa, som tröst!


Oerhört tråkigt att vi inte kan åka till Sydamerika som planerat, men det kommer ju fler möjligheter. Än är jag inte gråhårig! :) Plus att en svensk sommar med nära och kära inte är att underskatta! Fram med grillen o en kall bara! :)

I detta läget kan vi knappt vänta på att kyssa svensk mark!


Vi överlever just nu på svart humor, tur att vi kan skratta åt elendet!

Hör ni några nyheter om en tornado som totalförstörde ETT hus i heeela Kanada så kan ni börja sörja oss två otursförföljda stackare. För jag garanterar att det skulle vara just det hus vi befann oss i! :P



Hoppas på ett svar från Kilroy imorgon så vi kan reda ut detta, uppdaterar väl med en ny lägesrapport. Kanske kommer askan att lägga sig eller nåt så borde det ju gå att flyga hemåt!


Nästa helg bär det iväg till Calgary igen :) Då satsar vi på att göra stan en sista gång, man ska avsluta med en skräll har jag hört :)



Förresten får alla gärna hålla ögon och öron öppna efter jobb till mig, vore himla snällt om det var ordnat och påskrivet innan jag landar. Tack på förhand ;D





 
 
Ingen bild

Steffemos

19 april 2010 09:50

Fy faaaan va tråkigt! men då får vi grilla å öla som fan i sommar istället! =)

 
Ingen bild

Storasyster

20 april 2010 12:41

Det är så tråkigt att det inte blev som ni planerade. Men jag är glad att ni hittar lösningar och det ska samtidigt bli gott att få hem dig igen ;) Vi har saknat dig!
Tänker på dig massor! Älskar dig! Puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 5 maj 2010 00:06

Yes, nu är vi snart på väg hemåt! Läser om askmolnen och all skit, blir ju nervös. Flygpanik! Menmen, dör vi så dör vi ;) Sitter på flygplatsen just nu och väntar den sista timman innan avfärd! Happ. Så det senaste då..har festat loss i Calga...

Av Sanna - 26 april 2010 04:56

  Hahaaa..jag överträffade mig själv med felsägningar idag! Jobbar ju med en ny produkt, Ever-light.   Under demonstrationen fick jag ur mig : Just place the DICK in the HOLE... Fick stirrande blickar tillbaka..Eehhm..eehm..The WICK! För...

Av Sanna - 24 april 2010 05:25

Tillbaka i Calgary hos grymmaste mannen i Kanada! Talar såklart om Ron, Rockin Ronnie..the man. :) Här har vi det sååå bra! Ett home away from home.   Regnade för första gången sen vi kom hit igår, det ni! Hört att Sverige fått snö, det går i...

Av Sanna - 12 april 2010 02:29

Sexmässan avklarad! =)   Där satt vi.. bland både manliga och kvinnliga strippor, kroppsmålade människor, män i lack och läder osv.. ni fattar poängen :) Damerna var rejäla, de höll sina män under kontroll med hjälp av ett halsband med kedja till...

Av Sanna - 7 april 2010 05:48

  Hi-Hostel har inte det snabbaste internet i världen, kan vi konstatera! Inne på andra kvällen på vårt hostel som vi bor på sen vi lämnade tillbaka Mikes säng, hus och hund..måste vara tomt där utan oss nu, stackrarna! :P   Idag tog vi ett m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards